Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-06-2015 | Original Paper | Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015

Accurate or Assumed: Visual Learning in Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2015
Auteurs:
David Trembath, Giacomo Vivanti, Teresa Iacono, Cheryl Dissanayake

Abstract

Children with autism spectrum disorder (ASD) are often described as visual learners. We tested this assumption in an experiment in which 25 children with ASD, 19 children with global developmental delay (GDD), and 17 typically developing (TD) children were presented a series of videos via an eye tracker in which an actor instructed them to manipulate objects in speech-only and speech + pictures conditions. We found no group differences in visual attention to the stimuli. The GDD and TD groups performed better when pictures were available, whereas the ASD group did not. Performance of children with ASD and GDD was positively correlated with visual attention and receptive language. We found no evidence of a prominent visual learning style in the ASD group.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015 Naar de uitgave