Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-02-2020 | Original Paper | Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020

Interactional Synchrony and Its Association with Social and Communication Ability in Children With and Without Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2020
Auteurs:
Casey J. Zampella, Kelsey D. Csumitta, Emily Simon, Loisa Bennetto
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Social partners tend to coordinate their behaviors in time. This “interactional synchrony” is associated with a host of positive social outcomes, making it ripe for study in autism spectrum disorder (ASD). Twenty children with ASD and 17 typically developing (TD) children participated in conversations with familiar and unfamiliar adults. Conversations were rated for movement synchrony and verbal synchrony, and mothers completed measures regarding children’s everyday social and communication skills. Children with ASD exhibited less interactional synchrony, with familiar and unfamiliar partners, than TD peers. Beyond group-level differences, interactional synchrony negatively correlated with autism symptom severity, and predicted dimensional scores on established social and communication measures. Results suggest that disrupted interactional synchrony may be associated with impaired social functioning in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020 Naar de uitgave