Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-03-2019 | Original Paper | Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020

Do Children with Autism Spectrum Disorder Understand Their Academic Competencies?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2020
Auteurs:
Rosaria Furlano, Elizabeth A. Kelley
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Research suggests that individuals with autism spectrum disorder (ASD) are unaware of their competencies in many domains. The current study examines whether self-perception of academic competency differs in children with ASD compared to typically-developing (TD) controls and whether estimations change after providing feedback. Sixty participants, 10–15 years of age, completed academic tasks and were asked to predict their performance before and after each task. The ASD group overestimated their performance compared to the TD group except when provided with feedback. The ASD group was significantly more accurate with their perceptions when receiving feedback, which suggests that they are able to process concrete feedback. Future research should attempt to understand the underlying mechanisms and functions of this bias.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020 Naar de uitgave