Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-01-2019 | OriginalPaper | Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019

Inter-Rater Agreement for the Milestones and Barriers Assessments of the Verbal Behavior Milestones Assessment and Placement Program (VB-MAPP)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2019
Auteurs:
Khrystle L. Montallana, Brendan M. Gard, Amin D. Lotfizadeh, Alan Poling
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

We determined inter-rater agreement for the VB-MAPP, an instrument sometimes used in planning educational goals and evaluating intervention effects for young people with autism. A pair of raters independently rated each of 32 children diagnosed with autism. Intraclass correlation coefficients for the total Milestones and Barrier scores were 0.876 and 0.629, respectively, indicating good and moderate reliability. There was variability in reliability in the different domains of the Milestones Assessment, with most indicating moderate reliability, and most of the individual Barriers Assessment domains indicating poor reliability. These are the first data relevant to the reliability of the VB-MAPP, they suggest that further evaluation of its reliability is merited and that a high reliability for individual domains should not be assumed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019 Naar de uitgave