Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-01-2019 | Brief Report | Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019

Brief Report: Evaluation of the Short Quantitative Checklist for Autism in Toddlers (Q-CHAT-10) as a Brief Screen for Autism Spectrum Disorder in a High-Risk Sibling Cohort

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2019
Auteurs:
Sarah Raza, Lonnie Zwaigenbaum, Lori-Ann R. Sacrey, Susan Bryson, Jessica Brian, Isabel M. Smith, Kyle Reid, Wendy Roberts, Peter Szatmari, Tracy Vaillancourt, Caroline Roncadin, Nancy Garon
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study examined the potential of the short form of the Quantitative Checklist for Autism in Toddlers (Q-CHAT-10) to identify autism spectrum disorder (ASD) in a high-risk sibling cohort. High-risk (HR; siblings of children diagnosed with ASD) and low-risk (LR; no family history of ASD) toddlers were assessed prospectively at 18 and 24 months of age using the Q-CHAT-10 and underwent blind diagnostic assessment for ASD at 36 months of age. The results indicated that at 18 and 24 months, total score differentiated between HR toddlers subsequently diagnosed with ASD from other HR and LR toddlers. The sensitivity at both time points was acceptable; however, the specificity was below the level recommended for clinical application.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019 Naar de uitgave