Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-01-2019 | Original Paper | Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019

Informant Discrepancies in the Assessment of Adaptive Behavior of Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2019
Auteurs:
Allyson K. Jordan, Marcus L. Thomeer, Christopher Lopata, James P. Donnelly, Jonathan D. Rodgers, Christin A. McDonald
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study examined informant discrepancies for parent and teacher adaptive behavior ratings of 103 children, ages 6–12 years, with ASD (without intellectual disability). Scores on the Adaptive Behavior Assessment System, third edition (Harrison and Oakland, Western Psychological Services, Los Angeles, 2015) General Adaptive Composite (GAC) and practical, social, and conceptual domains were examined for mean differences, level of agreement, and moderators of difference scores between informant groups. Teacher scores were significantly higher (indicating better functioning) than parents for the GAC and practical domain. Parent and teacher scores were moderately correlated and Bland–Altman plots and regression analyses revealed no systematic differences in parent–teacher agreement across the range of scores. None of the tested variables moderated the parent–teacher difference scores. Implications for clinical practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019 Naar de uitgave