Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-01-2019 | OriginalPaper | Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019

A Game-Based Repeated Assessment for Cognitive Monitoring: Initial Usability and Adherence Study in a Summer Camp Setting

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2019
Auteurs:
Rachel M. Flynn, Nirmaliz Colón-Acosta, Jimmy Zhou, Jeffrey Bower
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The current feasibility study examined the adherence, reliability, and assessment potential of an evidence-based game-like mobile Monitoring Tool (Akili Interactive Labs), to monitor 100 participants’ cognition for eight sessions at a summer camp for children with special needs. A validated measure of attention was administered at baseline. In the last session, participants completed an exit questionnaire. The Monitoring Tool was found to be enjoyable, and showed a high rate of adherence. No Monitor-related adverse events were reported. Monitor metrics showed good reliability across repeated measurements, indicating it is stable over long-term cognitive monitoring. There was evidence that the Monitoring Tool was able to detect differences in cognition between the children diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder and autism spectrum disorders.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019 Naar de uitgave