Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-01-2019 | OriginalPaper | Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019

Course and Predictors of Sleep and Co-occurring Problems in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2019
Auteurs:
Micah O. Mazurek, Kristen Dovgan, Ann M. Neumeyer, Beth A. Malow
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The chronicity of sleep disturbance and its relation to co-occurring symptoms in children with autism spectrum disorder (ASD) are not well understood. The current study examined longitudinal relations among sleep and co-occurring symptoms in a large well-characterized sample of 437 children with ASD assessed at baseline and follow-up (M = 3.8 years later). Twenty-three percent experienced worsening sleep problems over time, while 31.5% showed improvement. Path analysis indicated that sleep problems at baseline predicted later development of ADHD symptoms in younger children and somatic complaints in older children. For younger children, sensory over-responsivity predicted future sleep problems. Findings suggest that sensory over-reactivity may contribute to sleep problems in some children with ASD, and that sleep problems may result in poor daytime functioning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019 Naar de uitgave