Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-01-2017 | S.I. : ANXIETY IN AUTISM SPECTRUM DISORDERS | Uitgave 12/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2017

Feasibility, Acceptability and Preliminary Treatment Outcomes in a School-Based CBT Intervention Program for Adolescents with ASD and Anxiety in Singapore

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2017
Auteurs:
Irene E. Drmic, Mariam Aljunied, Judy Reaven

Abstract

Adolescents with autism spectrum disorder (ASD) are at high risk for anxiety difficulties and disorders. Clinic-based cognitive behavioral therapy (CBT) is effective; however, few published school-based CBT programs for youth with ASD exist. In this study, the Facing Your Fears CBT protocol was adapted for delivery and piloted within a school setting by non-clinicians, with culturally appropriate adaptations. 44 13–15 aged youth with ASD from 22 mainstream schools in Singapore participated. Feasibility, acceptability and preliminary treatment outcomes were examined. Decreases in youth and parent reported anxiety symptoms were reported. Staff and parents found the program useful. Stakeholder support was important for implementation. Initial findings reflect the importance of carefully bridging research-to-practice for youth with ASD and anxiety.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2017 Naar de uitgave