Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2017 | Original Paper | Uitgave 12/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2017

The Effectiveness of Aquatic Group Therapy for Improving Water Safety and Social Interactions in Children with Autism Spectrum Disorder: A Pilot Program

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2017
Auteurs:
Michele L. Alaniz, Sheila S. Rosenberg, Nicole R. Beard, Emily R. Rosario

Abstract

Drowning is the number one cause of accidental death in children with Autism Spectrum Disorder (ASD). Few studies have examined the effectiveness of swim instruction for improving water safety skills in children with moderate to severe ASD. This study examines the feasibility and effectiveness of an aquatic therapy program on water safety and social skills in children with mild to severe ASD (n = 7). Water safety skills were evaluated using the Aquatics Skills Checklist and social skills were measured using the Social Skills Improvement Scale. We provide preliminary evidence that children with ASD can improve water safety skills (p = 0.0002), which are important for drowning prevention after only 8 h of intervention. However, social skills did not respond to intervention (p = 0.6409).

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2017 Naar de uitgave