Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-01-2018 | Original Paper | Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018

Facilitating Neurofeedback in Children with Autism and Intellectual Impairments Using TAGteach

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Kristen LaMarca, Richard Gevirtz, Alan J. Lincoln, Jaime A. Pineda
Belangrijke opmerkingen
This manuscript is based on the doctoral dissertation of the first author. Preliminary data from this study was included in the publication, Pineda et al. (2014b).

Abstract

Individuals with autism and intellectual impairments tend to be excluded from research due to their difficulties with methodological compliance. This study focuses on using Teaching with Acoustic Guidance—TAGteach—to behaviorally prepare children with autism and a IQ ≤ 80 to participate in a study on neurofeedback training (NFT). Seven children (ages 6–8) learned the prerequisite skills identified in a task analysis in an average of 5 h of TAGteach training, indicating that this is a feasible method of preparing intellectually-impaired children with autism to participate in NFT and task-dependent electroencephalography measures. TAGteach may thus have the potential to augment this population’s ability to participate in less accessible treatments and behavioral neuroscientific studies.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018 Naar de uitgave