Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-01-2018 | Original Paper | Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018

An Initial Psychometric Evaluation of the Joint Attention Protocol

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Sallie W. Nowell, Linda R. Watson, Richard A. Faldowski, Grace T. Baranek

Abstract

The goal of this paper is to examine the psychometric properties of a live-coded behavioral measure of joint attention, the Attention-Following and Initiating Joint Attention Protocol (JA Protocol), in order to assist researchers and clinicians in identifying when this measure may meet their joint attention assessment needs. Data from 260 children with autism spectrum disorder, developmental delay, or typical development between the ages of 2 and 12 years were used to evaluate this measure using quality standards for measurement. Overall, the JA Protocol demonstrated good psychometric properties. Recommendations and limitations for use of this measure based on psychometric analysis results are reported.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018Naar de uitgave