Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-01-2018 | Original Paper | Uitgave 6/2018 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018

Allocentric Versus Egocentric Spatial Memory in Adults with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Melanie Ring, Sebastian B. Gaigg, Mareike Altgassen, Peter Barr, Dermot M. Bowler
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3465-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Individuals with autism spectrum disorder (ASD) present difficulties in forming relations among items and context. This capacity for relational binding is also involved in spatial navigation and research on this topic in ASD is scarce and inconclusive. Using a computerised version of the Morris Water Maze task, ASD participants showed particular difficulties in performing viewpoint independent (allocentric) navigation, leaving viewpoint dependent navigation (egocentric) intact. Further analyses showed that navigation deficits were not related to poor visual short-term memory or mental rotation in the ASD group. The results further confirm the need of autistic individuals for support at retrieval and have important implications for the design of signposts and maps.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 2353 KB)
10803_2018_3465_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018 Naar de uitgave