Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-12-2017 | Original Paper | Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018

The Effects of a Peer-Delivered Social Skills Intervention for Adults with Comorbid Down Syndrome and Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Matthew A. Cody Davis, Amy Spriggs, Alexis Rodgers, Jonathan Campbell
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-017-3437-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Deficits in social skills are often exhibited in individuals with comorbid Down syndrome (DS) and autism spectrum disorder (ASD), and there is a paucity of research to help guide intervention for this population. In the present study, a multiple probe study across behaviors, replicated across participants, assessed the effectiveness of peer-delivered simultaneous prompting in teaching socials skills to adults with DS–ASD using visual analysis techniques and Tau-U statistics to measure effect. Peer-mediators with DS and intellectual disability (ID) delivered simultaneous prompting sessions reliably (i.e., > 80% reliability) to teach social skills to adults with ID and a dual-diagnoses of DS–ASD with small (Tau Weighted  = .55, 90% CI [.29, .82]) to medium effects (Tau Weighted  = .75, 90% CI [.44, 1]). Statistical and visual analysis findings suggest a promising social skills intervention for individuals with DS–ASD as well as reliable delivery of simultaneous prompting procedures by individuals with DS.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 433 KB)
10803_2017_3437_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018 Naar de uitgave