Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2012 | Original Paper | Uitgave 9/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2012

Exploring the Social Impact of Being a Typical Peer Model for Included Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2012
Auteurs:
Jill Locke, Erin Rotheram-Fuller, Connie Kasari

Abstract

This study examined the social impact of being a typical peer model as part of a social skills intervention for children with autism spectrum disorder (ASD). Participants were drawn from a randomized-controlled-treatment trial that examined the effects of targeted interventions on the social networks of 60 elementary-aged children with ASD. Results demonstrated that typical peer models had higher social network centrality, received friendships, friendship quality, and less loneliness than non-peer models. Peer models were also more likely to be connected with children with ASD than non-peer models at baseline and exit. These results suggest that typical peers can be socially connected to children with ASD, as well as other classmates, and maintain a strong and positive role within the classroom.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2012 Naar de uitgave