Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2010 | Uitgave 4/2010

Journal of Abnormal Child Psychology 4/2010

Examination of the Response Styles Theory in a Community Sample of Young Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 4/2010
Auteurs:
Lori M. Hilt, Katie A. McLaughlin, Susan Nolen-Hoeksema

Abstract

This study examined the Response Styles Theory in a large, racially and ethnically diverse sample (N = 722) of 6th, 7th, and 8th graders. We examined the role of response styles (rumination, distraction, and problem-solving) as predictors of changes in depressive symptoms over a seven-month period. Higher levels of rumination and lower levels of problem-solving and distraction were associated with increases in depressive symptoms over time. Response style ratio scores (rumination scores divided by the sum of distraction and problem-solving scores) also predicted increases in depressive symptoms over time. Girls reported greater depressive symptoms compared to boys, and both rumination and response style ratio score statistically accounted for the gender difference in depressive symptoms. Clinical implications include the importance of problem-solving training and rumination reduction techniques in preventive interventions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2010

Journal of Abnormal Child Psychology 4/2010 Naar de uitgave