Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

31-01-2017 | Empirical Research | Uitgave 3/2017

Journal of Youth and Adolescence 3/2017

Engagement and Mentor Support as Drivers of Social Development in the Project K Youth Development Program

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 3/2017
Auteurs:
Cassandra M. Chapman, Kelsey L. Deane, Niki Harré, Matthew G. R. Courtney, Julie Moore
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10964-017-0640-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Youth development programs can achieve positive social outcomes, however studies comparing the influence of different program components are rare. Structural equation modeling of longitudinal, multilevel data (N = 327) from Project K, a multi-component youth development program, assessed how experiences of engagement or support in each component affected social outcomes. Participants reported significant gains in social self-efficacy and sense of community after the program. Engagement in the outdoor adventure and support during the mentoring partnership components significantly contributed to observed social gains, while engagement in the community service component did not. Results confirm youth development programs can positively influence adolescent social development, while highlighting the importance of moving beyond “black box” investigations in order to maximize program impact and efficiency.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2017

Journal of Youth and Adolescence 3/2017 Naar de uitgave