Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-04-2016 | Original Paper | Uitgave 8/2016

Journal of Child and Family Studies 8/2016

Emotional Impact of Teasing Moderates the Association Between Teasing Frequency and Self-Worth in Youth

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 8/2016
Auteurs:
Amy E. Noser, Ric G. Steele

Abstract

The purpose of the present study was to examine the moderating role of emotional impact on the relationship between teasing frequency and self-worth in a community sample of youth. Participants included a community sample of 405 youth (M age = 10.22) who completed self-report measures of the frequency and emotional impact of teasing and self-worth. Latent moderated structural equation modeling indicated that emotional impact moderated the association between teasing frequency and self-worth (β = −.15, p = .04). Probing of the interaction revealed that among youth who experienced frequent teasing, self-worth was lower when emotional impact was high (β = −.25, t = 2.34, p = .02). Findings demonstrate that emotional impact moderated the relationship between teasing frequency and self-worth. Intervention designed to reduce teasing and its associated negative outcomes may benefit from intervention components designed to address the emotional impact of teasing.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2016

Journal of Child and Family Studies 8/2016 Naar de uitgave