Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2016 | Original Paper | Uitgave 8/2016

Journal of Child and Family Studies 8/2016

Minimal Risk of Internalizing Problems in Typically-Developing Siblings of Children with High-Functioning Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 8/2016
Auteurs:
Jonathan D. Rodgers, Ashley Warhol, Jeffery D. Fox, Christin A. McDonald, Marcus L. Thomeer, Christopher Lopata, Ashley M. Darrow, Amy L. Szyszkowski, Alyssa A. Biscotto, Tesla Sheffield

Abstract

We examined anxiety and depression clinical symptom levels in 42 typically-developing (TD) siblings of children with high-functioning autism spectrum disorder (HFASD), compared to 42 TD siblings of TD children, matched on age, ethnicity, and gender. Participants were between the ages of 6 and 16. Groups were compared using the parent-report and child self-report versions of the Behavior Assessment System for Children, Second Edition, anxiety and depression clinical scales. Within-group differences were examined for parent versus child ratings. Multivariate procedures did not support clinically elevated levels of internalizing problems in siblings of children with HFASD. Results from both sources were consistent with the overall finding. The findings do not support an increased need for targeted intervention, though clinical and school-based practitioners should attend to clinical warning signs if presented.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2016

Journal of Child and Family Studies 8/2016 Naar de uitgave