Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2015 | Original Paper | Uitgave 5/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2015

Does Curriculum Matter for Secondary Students with Autism Spectrum Disorders: Analyzing the NLTS2

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2015
Auteurs:
Emily C. Bouck, Gauri S. Joshi

Abstract

A common presumption of secondary education is that what occurs in-school impacts students after they exit school. Previous researchers found transition-services received in school by students with autism spectrum disorder predicted their post-school success with regards to employment and independent living. This secondary analysis of the National Longitudinal Transition Study-2 sought to understand the relationship between curriculum—functional versus non-functional—and seven measures of post-school outcomes for students with autism spectrum disorder. The main results of the study include low rates of receipt of a functional curriculum, poor post-school outcomes, and the lack of relationship between curriculum and post-school outcomes for students with autism spectrum disorder.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2015 Naar de uitgave