Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2012 | Original Paper | Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012

Do Adults with Autism Spectrum Disorders Compensate in Naturalistic Prospective Memory Tasks?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2012
Auteurs:
Mareike Altgassen, Nancy Koban, Matthias Kliegel
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-012-1466-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The present study is the first to directly compare event- and time-based prospective memory in Autism Spectrum Disorders (ASD) using a contextual task mirroring real life demands of prospective memory. Twenty-five individuals with ASD and 25 age- and ability-matched controls completed the Dresden Breakfast task which required participants to prepare breakfast following a set of rules and time restrictions. Overall, adults with ASD had less correct time- and event-based prospective memory responses in comparison to controls, which is consistent with previous research in children with ASD. Moreover, ASD participants completed fewer tasks, followed rules less closely, and monitored the elapsing time less closely than controls. Individuals with ASD seem not to be compensating in naturalistic prospective memory tasks.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 23 kb)
10803_2012_1466_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012 Naar de uitgave