Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2012 | Brief Report | Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012

Brief Report: Driving and Young Adults with ASD: Parents’ Experiences

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2012
Auteurs:
Neill Broderick Cox, Ronald E. Reeve, Stephany M. Cox, Daniel J. Cox

Abstract

A paucity of research exists regarding driving skills and individuals with Autism Spectrum Disorders (ASD). The current study sought to gain a better understanding of driving and ASD by surveying parents/caregivers of adolescents/young adults with ASD who were currently attempting, or had previously attempted, to learn to drive. Respondents included 123 parents/caregivers of adolescents/young adults with ASD. The results indicate that learning to drive presents a substantial challenge for individuals with ASD; complex driving demands (e.g., multi-tasking) may be particularly problematic. Respondents provided suggestions that may be useful to others who seek to teach these skills. The survey results offer guidance for next steps in the study of driving with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012 Naar de uitgave