Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2009 | Original Paper | Uitgave 6/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2009

Different Verbal Learning Strategies in Autism Spectrum Disorder: Evidence from the Rey Auditory Verbal Learning Test

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2009
Auteurs:
Dermot M. Bowler, Elyse Limoges, Laurent Mottron

Abstract

The Rey Auditory Verbal Learning Test, which requires the free recall of the same list of 15 unrelated words over 5 trials, was administered to 21 high-functioning adolescents and adults with autism spectrum disorder (ASD) and 21 matched typical individuals. The groups showed similar overall levels of free recall, rates of learning over trials and subjective organisation of their recall. However, the primacy portion of the serial position curve of the ASD participants showed slower growth over trials than that of the typical participants. The implications of this finding for our understanding of memory in ASD are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2009 Naar de uitgave