Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2009 | Original Paper | Uitgave 6/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2009

Language and Theory of Mind in Autism Spectrum Disorder: The Relationship Between Complement Syntax and False Belief Task Performance

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2009
Auteurs:
Sophie E. Lind, Dermot M. Bowler

Abstract

This study aimed to test the hypothesis that children with autism spectrum disorder (ASD) use their knowledge of complement syntax as a means of “hacking out” solutions to false belief tasks, despite lacking a representational theory of mind (ToM). Participants completed a “memory for complements” task, a measure of receptive vocabulary, and traditional location change and unexpected contents false belief tasks. Consistent with predictions, the correlation between complement syntax score and location change task performance was significantly stronger within the ASD group than within the comparison group. However, contrary to predictions, complement syntax score was not significantly correlated with unexpected contents task performance within either group. Possible explanations for this pattern of results are considered.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2009 Naar de uitgave