Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-01-2019 | OriginalPaper | Uitgave 5/2019 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019

Cross-Cultural Content Validity of the Autism Program Environment Rating Scale in Sweden

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2019
Auteurs:
Hampus Bejnö, Lise Roll-Pettersson, Lars Klintwall, Ulrika Långh, Samuel L. Odom, Sven Bölte
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Increasing rates of autism spectrum disorder (ASD) and younger age at diagnosis pose a challenge to preschool intervention systems. In Sweden, most young autistic children receive intervention service in community-based preschool programs, but no tool is yet available to assess the quality of the preschool learning environment. This study adapted the Autism Program Environment Rating Scale Preschool/Elementary to Swedish community context (APERS-P-SE). Following translation and a multistep modification process, independent experts rated the content validity of the adaptation. Findings indicate high cross-cultural validity of the adapted APERS-P-SE. The cultural adaption process of the APERS-P-SE highlights similarities and differences between the American and Swedish preschool systems and their impact on early ASD intervention.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019 Naar de uitgave