Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Original Paper | Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008

Constant and Progressive Time Delay Procedures for Teaching Children with Autism: A Literature Review

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2008
Auteur:
Gabriela Walker

Abstract

A review of 22 empirical studies examining the use of constant (CTD) and progressive (PTD) time delay procedures employed with children with autism frames an indirect analysis of the demographic, procedural, methodological, and outcome parameters of existing research. None of the previous manuscripts compared the two response prompting procedures. This review suggests that the effectiveness of the two procedures is similar on some variables. However, the CTD procedure resulted in more errors to criterion, a greater magnitude of procedural modifications, and in a delayed moment of transfer of stimulus control than in the PTD studies. Conclusions may influence clinical and educational practices and indicate a need for research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008 Naar de uitgave