Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-01-2021 | Original Paper

Classroom Based Intensive Toilet Training for Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Rachel R. Cagliani, Sara Kathryn Snyder, Emily N. White
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The purpose of this study was to investigate the effects of an intensive toilet training program on continence and self-initiation for elementary children with autism spectrum disorder (ASD). Researchers used a non-concurrent multiple baseline design (Watson and Workman in J Behav Ther Exp Psychiatry 12:257–259, 1981, https://​doi.​org/​10.​1016/​0005-7916(81)90055-0) with regulated randomization (Koehler and Levin in Psychol Methods 3(2):206, 1998, https://​doi.​org/​10.​1037/​1082-989X.​3.​2.​206) to evaluate the effects of the intensive protocol with four students with ASD in the classroom where they received special education services. The protocol included increased access to fluids, contingent time intervals for sit schedules, programmed reinforcement, and dry checks. All four participants met mastery criteria and maintained independent toileting after the study’s completion. Three participants began self-initiating to use the restroom. The implications and recommendations for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel