Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-05-2018 | Original Paper | Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018

Students with Autism Spectrum Disorder and Their Parents in the Transition into Higher Education: Impact on Dynamics in the Parent–Child Relationship

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2018
Auteurs:
Valérie Van Hees, Herbert Roeyers, Jan De Mol
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3593-y) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study examined how 34 senior students and first-year college students with autism spectrum disorder, their mothers (n = 34) and fathers (n = 26) navigate the higher education transition, and how this context impacts on dynamics in the parent–child relationships. Semi-structured interviews were analyzed based on grounded theory and dyadic analysis principles. Both parties were confronted with an abundance of challenges and experienced strong feelings of ambivalence, stress and anxiety. Differences in perspectives occurred regarding the construction of adulthood, the acquisition of autonomy, disclosure and subscribing to support services. These differences caused tensions in the parent–child relationship, hindering the transformation of the relationship into an adult-like mutual relationship. Clinical implications are extrapolated on the basis of these findings.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018 Naar de uitgave