Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-08-2018 | Brief Report | Uitgave 5/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2020

Brief Report: Odour Awareness in Young Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2020
Auteurs:
Hirokazu Kumazaki, Masako Okamoto, Yuko Yoshimura, Takashi Ikeda, Chiaki Hasegawa, Daisuke N. Saito, Ryoichiro Iwanaga, Sara Tomiyama, Kyung-min An, Yoshio Minabe, Mitsuru Kikuchi
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3710-y) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The elucidation of odour awareness in children with autism spectrum disorders (ASD) is important. We compared the odour awareness of young children with ASD with those of typical development (TD) children using the Children’s Olfactory Behavior in Everyday Life (COBEL) questionnaire, which is a self-report measure that mainly assesses odour awareness. Forty-five young boys (aged 5–6 years), including 20 children with ASD and 25 TD children, participated in this study. The total COBEL score of the young children with ASD was lower than that of the TD children (p < 0.01). Moreover, the total COBEL score was significantly correlated with the total VABS II score (p < 0.05). Our results improve understanding of the odour awareness in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2020 Naar de uitgave