Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-12-2017 | Brief Report | Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018

Brief Report: Improving Social Outcomes for Students with Autism at Recess Through Peer-Mediated Pivotal Response Training

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Matthew E. Brock, Scott A. Dueker, Mary A. Barczak

Abstract

Many students with Autism Spectrum Disorder (ASD) struggle to appropriately interact and play with their peers at recess. In this pilot feasibility study, we tested the efficacy of practitioner-implemented, peer-mediated Pivotal Response Training (PRT) with 11 elementary and middle school students with ASD. Participants were randomly assigned to a treatment or control group. We measured outcomes at multiple time points, and analyzed data using multi-level modeling with time nested within student. We demonstrated large and statistically significant increases in peer interaction (d = 1.13). Appropriate play with peers also increased substantially (d = 0.89). Practitioners and students provided positive feedback. These findings suggest school staff can feasibly facilitate peer-implemented PRT that improves social outcomes for students with ASD at recess.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018 Naar de uitgave