Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-01-2018 | Original Paper | Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018

An Evaluation of Behavioral Skills Training for Teaching Caregivers How to Support Social Skill Development in Their Child with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Mahfuz Hassan, Andrea Simpson, Katey Danaher, James Haesen, Tanya Makela, Kendra Thomson

Abstract

Limited research has explored how to best train caregivers to support their child with autism spectrum disorder (ASD) despite caregivers being well suited to promote generalization and maintenance of their child’s skills in the natural environment. Children with ASD have been shown to benefit from social skill training, which is not always conducted in the natural context. This research examined the efficacy of behavioral skills training (BST) with, and without in situ training (IST), for teaching caregivers how to also use BST to support their child’s context-specific social skills. Although caregivers met mastery criterion within BST sessions, their skills did not generalize to the natural environment until IST was introduced. The implications of the findings are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2018 Naar de uitgave