Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2012 | Original Paper | Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012

Applying Technology to Visually Support Language and Communication in Individuals with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2012
Auteurs:
Howard C. Shane, Emily H. Laubscher, Ralf W. Schlosser, Suzanne Flynn, James F. Sorce, Jennifer Abramson

Abstract

The burgeoning role of technology in society has provided opportunities for the development of new means of communication for individuals with Autism Spectrum Disorders (ASD). This paper offers an organizational framework for describing traditional and emerging augmentative and alternative communication (AAC) technology, and highlights how tools within this framework can support a visual approach to everyday communication and improve language instruction. The growing adoption of handheld media devices along with applications acquired via a consumer-oriented delivery model suggests a potential paradigm shift in AAC for people with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012 Naar de uitgave

Special Section Editorial

Translating Research to Practice