Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2012 | Original Paper | Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012

Cross-Modal Attention-Switching is Impaired in Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2012
Auteurs:
Phil Reed, Julia McCarthy

Abstract

This investigation aimed to determine if children with ASD are impaired in their ability to switch attention between different tasks, and whether performance is further impaired when required to switch across two separate modalities (visual and auditory). Eighteen children with ASD (9–13 years old) were compared with 18 typically-developing children matched with the ASD group for mental age, and also with 18 subjects with learning difficulties matched with the ASD group for mental and chronological age. Individuals alternated between two different visual tasks, and between a different visual task and an auditory task. Children with ASD performed worse than both comparison groups at both switching tasks. Moreover, children with ASD had greater difficulty when different modalities were required than where only one modality was required in the switching task in comparison with participants matched in terms of mental and chronological age.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012 Naar de uitgave