Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2012 | Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012

Issues and Theoretical Constructs Regarding Parent Education for Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2012
Auteurs:
Amanda M. Steiner, Lynn K. Koegel, Robert L. Koegel, Whitney A. Ence

Abstract

Participation of parents of children with autism is commonplace in most comprehensive intervention programs, yet, there is limited research relating to the best practices in this area. This article provides an overview of parent education programs for young children with autism and details data-driven procedures which are associated with improved parent and child outcomes. In addition, we provide a troubleshooting guide based on the literature for professionals regarding a variety of complex issues which may arise during parent education.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012 Naar de uitgave

Special Section Editorial

Translating Research to Practice