Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2017 | Original Paper | Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017

A Path Model of Expressive Vocabulary Skills in Initially Preverbal Preschool Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2017
Auteurs:
Jena McDaniel, Paul Yoder, Linda R. Watson

Abstract

We examined direct and indirect paths involving receptive vocabulary and diversity of key consonants used in communication (DKCC) to improve understanding of why previously identified value-added predictors are associated with later expressive vocabulary for initially preverbal children with autism spectrum disorder (ASD; n = 87). Intentional communication, DKCC, and parent linguistic responses accounted for unique variance in later expressive vocabulary when controlling for mid-point receptive vocabulary, but responding to joint attention did not. We did not confirm any indirect paths through mid-point receptive vocabulary. DKCC mediated the association between intentional communication and expressive vocabulary. Further research is needed to replicate the findings, test potentially causal relations, and provide a specific sequence of intervention targets for preverbal children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017 Naar de uitgave