Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-01-2017 | Original Paper | Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017

What Difference Does It Make? Implicit, Explicit and Complex Social Cognition in Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2017
Auteurs:
Ulrich M. Schaller, Reinhold Rauh
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-3008-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

We tested social cognition abilities of adolescents with autism spectrum disorders (ASD) and neurotypically developed peers (NTD). A multi-faceted test-battery including facial emotion categorization (FEC), classical false belief tasks (FBT), and complex social cognition (SC), yielded significantly lower accuracy rates for FEC and complex SC tasks in ASD, but no significant differences in performance concerning FBT. A significant correlation between age and performance in a FEC task and in a complex task was found only in ASD. We propose that dynamic and/or fragmented FEC tasks can elicit deficits in implicit processing of facial emotion more efficiently. The difficulties of ASD in solving complex SC tasks can be ascribed to deficits in the acquisition and application of social schemata.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 15 KB)
10803_2016_3008_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017 Naar de uitgave