Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-04-2020 | Original Paper | Uitgave 12/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2020

A Developmental Study of Mathematics in Children with Autism Spectrum Disorder, Symptoms of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, or Typical Development

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2020
Auteurs:
Jennifer C. Bullen, Lindsay Swain Lerro, Matthew Zajic, Nancy McIntyre, Peter Mundy
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study examined mathematics achievement in school-aged children with autism spectrum disorder (ASD), symptoms of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD), or typical development (TD) over a 30-month period and the associations between cognitive and reading abilities with mathematics achievement in children with ASD. Seventy-seven children with ASD without intellectual disability (ASD-WoID), 39 children with ADHD, and 43 children with TD participated in this study. The results revealed that the ASD-WoID and ADHD samples displayed significant and comparable delays in problem solving and calculation abilities. Lower VIQ was related to lower math achievement across all subgroups. The ASD-WoID sample differed from comparison samples in terms of their pattern of mathematical achievement and the role of cognitive abilities in the development of mathematics competence.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2020 Naar de uitgave