Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-04-2020 | Brief Report | Uitgave 12/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2020

Brief Report: ASD-Related Behavior Problems and Negative Peer Experiences Among Adolescents with ASD in General Education Settings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2020
Auteurs:
Ryan E. Adams, Julie Lounds Taylor, Somer L. Bishop
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-020-04508-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The goal of the current study was to test associations between various ASD-related behavior problems and negative peer experiences in adolescents with ASD. Data were obtained from the Bullying and School Experiences of Children with ASD Survey completed by parents in the Interactive Autism Network (IAN). The current study focused on data from 279 parents of 7th–11th graders with ASD who spent at least half of the school day in a general education setting. Logistic regression analyses found that frequent meltdowns, poor hygiene, rigid rule-keeping, and self-injury were associated with negative peer experiences. Surprisingly, repetitive behaviors and verbal tics were associated with a lower likelihood of experiencing verbal victimization.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2020 Naar de uitgave