Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Neuropraxis 2/2014

01-04-2014 | Voorwoord

Woorden vooraf

Auteur: Vincent Koppelmans

Gepubliceerd in: Neuropraxis | Uitgave 2/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Een belangrijk aspect van de in Neuropraxis gepubliceerde artikelen is de vertaalslag tussen wetenschap en praktijk. Niet alleen werknemers in de zorg lezen Neuropraxis. Onder ons lezerspubliek bevinden zich onder andere ook studenten en leraren. Het is niet altijd even eenvoudig om wetenschappelijke artikelen toegankelijk te maken voor een breed lezerspubliek en wanneer de overdracht van resultaten van wetenschappelijk onderzoek suboptimaal verloopt, kan dat leiden tot misvattingen over het brein; de zogenaamde ‘neuromythen’. Sanne Dekker en collega’s beschrijven hoe en welke veelvoorkomende neuromythen een rol spelen in het onderwijs. De auteurs leggen uit hoe nieuwe neuromythen ontstaan en bespreken hoe kan worden voorkomen dat deze zich verder verspreiden. …
Metagegevens
Titel
Woorden vooraf
Auteur
Vincent Koppelmans
Publicatiedatum
01-04-2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Neuropraxis / Uitgave 2/2014
Print ISSN: 1387-5817
Elektronisch ISSN: 1876-5785
DOI
https://doi.org/10.1007/s12474-014-0048-x

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Neuropraxis 2/2014 Naar de uitgave

signalement

Signalement