Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2014 | Original Paper | Uitgave 11/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2014

Understanding Stalking Behaviors by Individuals with Autism Spectrum Disorders and Recommended Prevention Strategies for School Settings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2014
Auteurs:
Michal Post, Linda Haymes, Keith Storey, Tamara Loughrey, Camille Campbell

Abstract

Stalking behavior among some students with Autism Spectrum Disorders (ASDs) is of concern both for the individual being stalked as well as the student with ASDs. This manuscript reviews effective interventions based upon functional assessment and appropriate positive behavior supports. Specific interventions for addressing staking behavior by students with ASDs are analyzed and evaluated with suggestions for best practice for instructional procedures. Interventions covered are social skills groups, video modeling, self-management, video feedback, rule governed behavior, scripts, visual supports, counseling, psychopharmacology and reducing the amount of isolating interests and activities while increasing more opportunities for integration. Recommendations for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2014 Naar de uitgave