Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-03-2019 | OriginalPaper | Uitgave 6/2020 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020

Understanding Social Communication Differences in Autism Spectrum Disorder and First-Degree Relatives: A Study of Looking and Speaking

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2020
Auteurs:
Michelle Lee, Kritika Nayar, Nell Maltman, Daniel Hamburger, Gary E. Martin, Peter C. Gordon, Molly Losh
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study examined narrative ability in ASD and parents across two contexts differing in structure and emotional content, and explored gaze patterns that may underlie narrative differences by presenting narrative tasks on an eye tracker. Participants included 37 individuals with ASD and 38 controls, 151 parents of individuals with ASD and 63 parent controls. The ASD and ASD parent groups demonstrated lower narrative quality than controls in the less structured narrative task only. Subtler, context-dependent differences emerged in gaze and showed some associations with narrative quality. Results indicate a narrative ability profile that may reflect genetic liability to ASD, and subtle links between visual attention and complex language skills that may be influenced by ASD genetic risk.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020 Naar de uitgave