Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-03-2019 | Original Paper | Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020

Comparative Effectiveness of Parent–Child Interaction Therapy for Children with and Without Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2020
Auteurs:
Kimberly R. Zlomke, Kathryn Jeter
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Youth with autism spectrum disorder (ASD) often display disruptive behavior and noncompliance. Disruptive behavior in youth with ASD may limit their participation in educational and therapeutic activities and impact family functioning. Several evidence-based interventions are available for typically developing children, such as Parent–Child Interaction Therapy (PCIT). The current study examined the comparative effectiveness of PCIT for youth with ASD and without ASD. Results indicate that PCIT significantly improves parent-reported disruptive behavior in children with ASD at levels comparable to children without ASD. Additionally, improvements in ASD-related symptoms were noted for youth with ASD. These findings support the use of PCIT for children with ASD and provide clinicians with an evidence-based tool to address disruptive behavior in a wide spectrum of presenting children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020 Naar de uitgave