Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-03-2019 | OriginalPaper | Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020

Parent Reports of Executive Function Associated with Functional Communication and Conversational Skills Among School Age Children With and Without Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2020
Auteurs:
Sarah M. Hutchison, Ulrich Müller, Grace Iarocci
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Despite average or above cognitive and verbal abilities, many children with autism spectrum disorder (ASD) experience difficulties in functional and social communication. Executive functioning (EF) may be the cognitive and regulatory mechanism that underlies these difficulties. Parents rated 92 children with ASD as demonstrating significantly more challenges than 94 typically developing children on measures of EF (Behavior Rating Inventory of Executive Function; BRIEF), functional communication (FC), and verbal conversation (VC) skills. For both groups, the BRIEF metacognition scale emerged as a strong predictor of FC, while the BRIEF behavior regulation and the inhibit scale were predictive of VC skills. These findings suggest that targeting EF domains specifically may improve FC and VC skills in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020 Naar de uitgave