Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-05-2019 | OriginalPaper

Treating Anxiety and Social Deficits in Children with Autism Spectrum Disorder in Two Schools in Nairobi, Kenya

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Niceta W. Ireri, Susan W. White, Anne W. Mbwayo
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Anxiety in children with Autism Spectrum Disorder (ASD) contributes to their functional impairment. We evaluated a cognitive-behavioral program for anxiety and social deficits in children with ASD in two schools in Nairobi City, Kenya. Parents and teachers of 40 children and adolescents with ASD (5–21 years) participated, randomized by school. The two schools were randomly assigned to either intervention (n = 20) or control (n = 20). There was a significant improvement in ASD severity as well as anxiety within the treatment group, which was not seen in the control group. These findings support the expansion of treatments for ASD core deficits and secondary problems in youth with ASD in developing countries.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel