Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-05-2019 | Original Paper | Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019

A Pilot Evaluation of a Treatment Package to Teach Social Conversation via Video-Chat

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2019
Auteurs:
Matthew T. Brodhead, So Yeon Kim, Mandy J. Rispoli, Emma S. Sipila, M. Y. Savana Bak
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

By engaging with family members through video-chat technology, children with autism spectrum disorder (ASD) may access additional opportunities to develop social connections to build familial cohesion and access emotional support. The purpose of this study was to evaluate a behavioral intervention package in teaching social conversation via video-chat. Using a non-concurrent multiple-baseline across participants with an embedded alternating treatments design, three seven-year-old males with ASD were taught two variations of a social conversation. Their conversation skills generalized to unfamiliar adults, some of whom had no prior experience with children with ASD. When visual supports were removed, participants appropriately varied their social conversations. Social conversations continued to occur 2 weeks following the completion of the study. Results and implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019 Naar de uitgave