Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-11-2018 | Original Paper | Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019

Thinking Ahead: Incremental Language Processing is Associated with Receptive Language Abilities in Preschoolers with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2019
Auteurs:
Courtney E. Venker, Jan Edwards, Jenny R. Saffran, Susan Ellis Weismer

Abstract

In typical development, listeners can use semantic content of verbs to facilitate incremental language processing—a skill that is associated with existing language skills. Studies of children with ASD have not identified an association between incremental language processing in semantically-constraining contexts and language skills, perhaps because participants were adolescents and/or children with strong language skills. This study examined incremental language processing and receptive language in young children with ASD with a range of language skills. Children showed a head start when presented with semantically-constraining verbs (e.g., Read the book) compared to neutral verbs (e.g., Find the book). Children with weaker receptive language showed a smaller head start than children with stronger receptive language skills, suggesting continuity between typical development and ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019 Naar de uitgave