Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-11-2018 | Original Paper | Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019

Gender Difference in the Association Between Executive Function and Autistic Traits in Typically Developing Children

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2019
Auteurs:
Meixia Dai, Lizi Lin, Jingjing Liang, Zengjian Wang, Jin Jing
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3813-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Autistic traits and executive function (EF) were assessed in 413 typically developing children aged 6–9 years. The children were divided into the high- autistic-trait (HAT) and low-autistic-trait (LAT) groups based on their total autistic traits. Results suggested that there were gender differences in specific autistic traits in children with LAT. There were gender-specific associations between EF and autistic traits in children with HAT: the set shifting of EF predicted difficulties in social awareness in boys; whereas all the EF components predicted difficulties in social communication and social cognition in girls. These findings may have implications for developing customized interventions that are targeted at specific autistic deficits in males and females.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 48 KB)
10803_2018_3813_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019 Naar de uitgave