Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-09-2017 | Original Paper | Uitgave 7/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2019

The Therapeutic Relationship as Predictor of Change in Music Therapy with Young Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2019
Auteurs:
Karin Mössler, Christian Gold, Jörg Aßmus, Karin Schumacher, Claudine Calvet, Silke Reimer, Gun Iversen, Wolfgang Schmid
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3306-y) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study examined whether the therapeutic relationship in music therapy with children with Autism Spectrum Disorder predicts generalized changes in social skills. Participants (4–7 years, N = 48) were assessed at baseline, 5 and 12 months. The therapeutic relationship, as observed from session videos, and the generalized change in social skills, as judged by independent blinded assessors and parents, were evaluated using standardized tools (Assessment of the Quality of Relationship; ADOS; SRS). Linear mixed effect models showed significant interaction effects between the therapeutic relationship and several outcomes at 5 and 12 months. We found the music therapeutic relationship to be an important predictor of the development of social skills, as well as communication and language specifically.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PNG 124 KB)
10803_2017_3306_MOESM1_ESM.png
Supplementary material 2 (DOCX 13 KB)
10803_2017_3306_MOESM2_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2019 Naar de uitgave