Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-05-2019 | Original Paper | Uitgave 7/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2019

Gender Differences in Social Inclusion of Youth with Autism and Intellectual Disability

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2019
Auteurs:
María Lucía Morán, Laura E. Gómez, María Ángeles Alcedo, Ignacio Pedrosa
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The aim of this study was to delve into the role of gender differences in social inclusion of children and youth with autism spectrum disorder (ASD) and intellectual disability (ID). A sample of 420 participants with ASD and ID aged between 4 and 21 years was evaluated using the ASD-KidsLife Scale. Females obtained lower scores in most of the items of social inclusion. These differences remained when the covariables of level of ID, support needs, and age were controlled. None of the items presented differential item functioning as a function of gender. Gender differences, as were found in social inclusion, are discussed and recommendations are given in order to provide equal opportunities to girls and boys with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2019 Naar de uitgave