Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2013 | Original Article | Uitgave 2/2013

Child Psychiatry & Human Development 2/2013

The Role of Parental Language Acculturation in the Formation of Social Capital: Differential Effects on High-risk Children

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 2/2013
Auteurs:
Carmen R. Valdez, Monique T. Mills, Amanda J. Bohlig, David Kaplan

Abstract

This person-centered study examines the extent to which parents’ language dominance influences the effects of an after school, multi-family group intervention, FAST, on low-income children’s emotional and behavioral outcomes via parents’ relations with other parents and with school staff. Social capital resides in relationships of trust and shared expectations, which are highly dependent on whether parents share the language of other parents and teachers. This study is based on a community epidemiologically-defined sample of Latino families (N = 3,091) in San Antonio, Texas and Phoenix, Arizona. Latent profile analyses revealed three language profiles of parents across the two cities: English-dominant, Spanish-dominant, and bilingual. Path models revealed that FAST did not have a direct or indirect effect on children’s emotional and behavior functioning, although FAST increased parent–parent and parent-school social capital among Spanish-dominant parents in Arizona and these parent–parent relations were associated with better child outcomes. Implications for interventions are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2013

Child Psychiatry & Human Development 2/2013 Naar de uitgave